Οι ιστορίες και τα... "παθήματα" των άλλων είναι πάντα χρήσιμα για να παραδειγματιζόμαστε και να βελτιώνουμε τις συνθήκες στη δική μας επιχείρηση.

Μια τέτοια περίπτωση είναι κι η παρακάτω, όπου μας προσφέρει πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα, κυρίως στο πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η ψύξη στο χώρο που βρίσκεται εγκατεστημένος ένας αεροσυμπιεστής, ασχέτως μεγέθους & ισχύος.

Σε μια βιομηχανία παραγωγής ελαστομερών, υπήρχαν εγκαταστημένοι  τρεις κοχλιοφόροι αεροσυμπιεστές, ισχύος 75kW, 55kW και 30kW ο καθένας, για να τροφοδοτούν τα μηχανήματα παραγωγής, σ' έναν χώρο στον οποίο επικρατούν κατά κύριο λόγο υψηλές θερμοκρασίες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Με την πάροδο του χρόνου, έφτασε η στιγμή να αντικατασταθούν οι δύο από τους αεροσυμπιεστές στο εργοστάσιο λόγω φυσιολογικής φθοράς, ενώ παράλληλα η ζήτηση αέρα αυξανόταν με γρήγορους ρυθμούς κι έτσι ο ιδιοκτήτης πήρε την απόφαση να αυξήσει τη συνολική δυναμικότητα του συστήματός τους.

Για να αυξηθεί η παραγωγή, σαν πρώτη κίνηση, αντικαταστάθηκε ο αεροσυμπιεστής των 30kW με μια μεγαλύτερη μονάδα, ισχύος 90kW, με έλεγχο στροφών (inverter). Γρήγορα όμως διαπιστώθηκε ότι κάθε φορά που ο νέος αεροσυμπιεστής πλησίαζε στο πλήρες φορτίο, υπερθερμαινόταν. Για να λύσουν αυτό το πρόβλημα, οι μηχανικοί προσάρμοσαν τις ρυθμίσεις πίεσης κατάλληλα, ώστε ένας από τους μικρούς αεροσυμπιεστές να λειτουργεί συνεχώς σε πλήρες φορτίο, ενώ η μεγάλη μονάδα να τρέχει σε load/unload διαδοχικά, με μειωμένη κατανάλωση ρεύματος (λόγω inverter) και φυσικά χωρίς να ανεβαίνει η θερμοκρασία του.

Στη συνέχεια, εγκαταστάθηκε σύστημα μέτρησης πεπιεσμένου αέρα, το οποίο παρακολούθησε την νέα διάταξη για ένα διάστημα 5 ημερών, ώστε να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα του. Όταν αναλύθηκαν τα δεδομένα, διαπιστώθηκε -προς έκπληξη όλων- ότι ο συμπιεστής των 90 kW είχε ιδιαίτερα μειωμένη απόδοση, καθώς -όπως υπολογίστηκε αργότερα- σχεδόν το ήμισυ της ισχύος του καταναλωνόταν στο κενό φορτίο.

Άρα το πρόβλημα έγινε συγκεκριμένο: πως ο νέος, μεγάλος αεροσυμπιεστής θα είναι αποδοτικός και ενεργειακά συμφέρων, χωρίς όμως να υπερθερμαίνεται καθημερινά από την πολύωρη λειτουργία;

Μετά από μελέτη και υπολογισμούς, βρέθηκε η λύση: όταν ο κοχλιοφόρος των 90kW αντικατέστησε εκείνον των 30kW, χρησιμοποιήθηκε ο ίδιος αεραγωγός, ο οποίος φυσικά ήταν αδύνατον να ψύξει τόσο μεγαλύτερο μηχάνημα. Έτσι, έγινε άμεσα αντικατάσταση του συστήματος ψύξης και από την επόμενη κιόλας μέρα η βελτίωση ήταν εμφανής: μέγιστη εξοικονόμηση ενέργειας και φυσιολογικές θερμοκρασίες λειτουργίας του αεροσυμπιεστή.

Τι κρατάμε από αυτή την ιστορία;

Κανόνας 1ος: Όταν αναβαθμίζουμε την εγκατάστασή μας, αγοράζοντας έναν νέο, μεγαλύτερο και ενεργειακά αποδοτικό αεροσυμπιεστή, προσπαθούμε να του "φορτώσουμε" όσο γίνεται μεγαλύτερο όγκο εργασίας, γιατί εκεί ακριβώς είναι που γίνεται η απόσβεση: Στη συνεχή λειτουργία. Όλοι οι υπόλοιποι, παλιάς τεχνολογίας & μικρότερης ισχύος αεροσυμπιεστές, θα πρέπει να έχουν υποστηρικτικό ρόλο, όπως π.χ. να ενεργοποιούνται σε συνθήκες βλάβης ή συντήρησης του κύριου.

Κανόνας 2ος: Η ψύξη σε έναν αεροσυμπιεστή είναι ίσως η σημαντικότερη παράμετρος μακροζωίας. Φροντίζετε πάντα να υπάρχει άνεση χώρου στο σημείο που εγκαθίσταται ο αεροσυμπιεστής, καλό σύστημα εξαερισμού με αεραγωγούς & βεντιλατέρ και φυσικά όσο γίνεται πιο καθαρό περιβάλλον, χωρίς σκόνη και βρωμιές.

Για περισσότερες τεχνικές πληροφορίες ή συμβουλές που αφορούν τη ΔΙΚΗ σας εγκατάσταση, μπορείτε να απευθυνθείτε στους εξειδικευμένους τεχνικούς της AIRBLOCK για να προτείνουν λύσεις που θα βελτιώσουν άμεσα τη λειτουργία της επιχείρησής στον τομέα του αέρα, εξοικονομώντας παράλληλα ηλεκτρική ενέργεια και υψηλά κόστη συντήρησης.

Για να κλείστε ραντεβού, πατήστε εδώ