Συχνά, προκύπτουν προβλήματα και βλάβες από την καθημερινή χρήση του αεροσυμπιεστή. Πολλές φορές τα προβλήματα αυτά είναι ασήμαντα και μπορείς να τα επισκευάσεις χωρίς μεγάλο κόστος, υπάρχουν και περιπτώσεις όμως που το κόστος επισκευής είναι ασύμφορο και δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθείς κι έτσι η μόνη λύση που σου μένει είναι η αγορά καινούργιου κομπρεσέρ. Σήμερα, θα σου δώσω μερικές συμβουλές, ώστε να αναγνωρίζεις το μέγεθος της βλάβης και να κρίνεις εάν είναι κάτι απλό, το οποίο μπορείς να φτιάξεις μόνος σου ή αν πρέπει να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό. Ο αεροσυμπιεστής δεν ανεβάζει πίεση Φτάνει μέχρι ένα σημείο (π.χ. 3-4-5 bar), και μετά δουλεύει ασταμάτητα, κολλημένος εκεί. Έτσι η πίεση είναι χαμηλή και δεν  επαρκεί για τα εργαλεία σου, ενώ ταυτόχρονα το κομπρεσέρ δουλεύει αδιάκοπα, με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και βλάβη του κινητήρα. Η θεραπεία: Σε τέτοια περίπτωση, το πρόβλημα μπορεί να είναι κάποια διαρροή. Ψάξε καλά γύρω από κάθε σύνδεση για κάποια διαφυγή αέρα, ρίχνοντας λίγο νερό με σαπούνι τοπικά για να δεις τη φυσαλίδα. Μπορεί ωστόσο, το πρόβλημα να βρίσκεται εσωτερικά στην κεφαλή, όπου κάποια από τις χάρτινες φλάντζες έχει πιθανόν φθαρεί ή τα λαμάκια των βαλβίδων έχουν σπάσει. Σ' αυτήν την περίπτωση, ανοίγεις τις βίδες στο καπάκι της κεφαλής, εντοπίζεις το πρόβλημα, παίρνεις το ανταλλακτικό στο χέρι και με το δείγμα, αγοράζεις ένα καινούργιο για να το αντικαταστήσεις. Ο αεροσυμπιεστής ενώ δουλεύει, σταματάει ξαφνικά και δεν ξαναπαίρνει μπρος Αυτό συμβαίνει μάλλον επειδή ενεργοποιείται το θερμικό προστασίας. Στα μονοφασικά κομπρεσέρ, το θερμικό είναι ένα κουμπάκι που βρίσκεται κάπου πάνω στον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό σημαίνει οτι το πρόβλημα μπορεί είτε να είναι το ίδιο το θερμικό, το οποίο με τον καιρό να έχει χαλάσει, μπορεί όμως να είναι και ο ίδιος ο κινητήρας που έχει πρόβλημα. Η θεραπεία: Αλλαγή του θερμικού προστασίας. Εάν το φαινόμενο συνεχιστεί, ενδέχεται το πρόβλημα να είναι στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος υπερθερμαίνεται όντως, λόγω πολύωρης λειτουργίας, κακής τροφοδοσίας ρεύματος ή εσωτερικής βλάβης. Αν συμβαίνει το τελευταίο, δίνεις το μοτέρ σε κάποιον τεχνικό ηλεκτροκινητήρων για να στο επισκευάσει ή αγοράζεις καινούργιο κι έχεις το κεφάλι σου ήσυχο! Διαρροή αέρα κάτω από τον πιεσοστάτη Πρόκειται ίσως για το πλέον συνηθισμένο πρόβλημα στα κομπρεσέρ. Όταν έχεις λοιπόν να το αντιμετωπίσεις, θα πρέπει να ξέρεις οτι η βλάβη, μπορεί να οφείλεται σε δύο εξαρτήματα: Είτε στον πιεσοστάτη, είτε -και αυτό είναι το πιθανότερο- στη βαλβίδα αντεπιστροφής, το μεταλλικό "ταφ" που βιδώνει στο αεροφυλάκιο και πάνω του συνδέεται η έξοδος της κεφαλής. Η θεραπεία: Αρχικά πρέπει να διαπιστώσεις ποιο από τα δύο φταίει. Αποσύνδεσε το σωληνάκι που ενώνει την αντεπίστροφη με τον πιεσοστάτη και δες αν η διαρροή συνεχίζει  να εμφανίζεται κάτω από τον πιεσοστάτη ή πλέον είναι στην έξοδο της αντεπίστροφης. Αν φταίει ο πιεσοστάτης, ξεβίδωσέ τον από το κατώτερο κεντρικό βίδωμα και αγόρασε έναν καινούργιο, έχοντας  μαζί σου το δείγμα. ΠΡΟΣΟΧΗ: Ποτέ μην ξεβιδώσεις τις 4 μικρές βιδούλες που συγκρατούνε το πλαστικό μέρος του πιεσοστάτη με το χυτό μέταλλο στο κάτω μέρος του. Αφενός δεν θα μπορέσεις να βρεις ανταλλακτικό που να ταιριάζει εκεί, αφετέρου, το πιθανότερο, είναι οτι μετά δεν θα μπορέσεις να τον κλείσεις σωστά.  Αν πάλι το φταίξιμο είναι της αντεπίστροφης, αρχικά άνοιξε την τάπα που έχει επάνω της μ' ένα κλειδί και καθάρισέ καλά το εσωτερικό και την έδρα της από σκουπιδάκια και ρινίσματα. Έλεγξε την παστίλια (αυτό το στρόγγυλο λάστιχο που θα βρεις μέσα, μαζί μ' ένα ελατήριο), για τυχόν φθορές και αν είναι ξεραμένη ή "φαγωμένη", μέτρα τη διάμετρό της και ζήτησέ μας μια καινούργια. Το ΜΕΡΟΣ 1 κάπου εδώ ολοκληρώνεται. Αν το πρόβλημά σου δεν εντάσσεται στα παραπάνω, μην αγχώνεσαι, γιατί θα υπάρξει και ΜΕΡΟΣ 2 στο οποίο θα δούμε ακόμα τρία συνηθισμένα προβλήματα που παρουσιάζονται σε κομπρεσέρ αέρος: Ασυνήθιστοι θόρυβοι, Υπερθέρμανση & Υγρασία στην έξοδο. [caption id="attachment_365" align="alignleft" width="299"]false Λάθος τρόπος αποσυναρμολόγησης πιεσοστάτη[/caption] [caption id="attachment_364" align="alignleft" width="299"]correct Σωστός τρόπος αποσυναρμολόγησης πιεσοστάτη[/caption]