Ο πεπιεσμένος αέρας που παράγεται από τον αεροσυμπιεστή σου, δεν είναι ποτέ εντελώς στεγνός και καθαρός. Περιέχει σταγονίδια νερού, λαδιού, αλλά και "βρωμιές" από το αεροφυλάκιο όπως σκουριά, υπολείμματα μπογιάς και διάφορα άλλα. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα να σου προκαλεί προβλήματα σε κάποιες εφαρμογές, όπως όταν φυσάς ή όταν βάφεις. Ως έναν βαθμό, είναι φυσιολογικό και αντιμετωπίζεται εύκολα, βάζοντας για παράδειγμα ένα φίλτρο υγρασίας & σκουπιδιών στην έξοδο. Υπάρχουν ωστόσο και περιπτώσεις που κάτι έχει πάει στραβά και πρέπει να το διορθώσεις άμεσα για να μην προκληθούν βλάβες στο μηχάνημα. Παρακάτω, θα δεις μερικές τέτοιες περιπτώσεις, ώστε να ξέρεις τι να κάνεις, για να το αντιμετωπίσεις: Χρήση μη ενδεδειγμένου τύπου λαδιού  Τα μηχανέλαια (engine oils) κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με τον S.A.E. (Society of Automotive Engineers) και το I.S.O. (International Standard Organization) οι οποίοι είναι διεθνής οργανισμοί και κατατάσσουν τα βιομηχανικά λιπαντικά, μεταξύ αυτών και τα λάδια μηχανών, σε κατηγορίες με βασικό κριτήριο την ρευστότητα τους σε σχέση με την θερμοκρασία που δέχονται. Στους αεροσυμπιεστές χρησιμοποιούμε μηχανέλαιο SAE 30 ή SAE 40. To λάθος που κάνουν πολλοί, είναι η χρήση λαδιού τύπου SAE 10 στους αεροσυμπιεστές, με αποτέλεσμα να έχουμε διαρροή κατά την έξοδο μαζί με τον αέρα, από το αεροφυλάκιο. Το πρόβλημα αυτό είναι λογικό να συμβαίνει, καθώς το λάδι αυτού του τύπου έχει μεγάλη ρευστότητα (είναι πολύ ψιλό), διαπερνά τις στεγανοποιήσεις και αναμειγνύεται με τον αέρα. Λύση: Αδειάζεις το κάρτερ λαδιού και χρησιμοποιείς τα λάδια που πρέπει (SAE 30 ή SAE 40). Υψηλή στάθμη λαδιούΣτάθμη λαδιού Στην διπλανή εικόνα παρατηρούμε ποιά θα πρέπει να είναι η σωστή στάθμη λαδιού στον αεροσυμπιεστή μας. Στην περίπτωση που η στάθμη λαδιού βρίσκεται σε πολύ υψηλότερο σημείο από αυτήν, είναι πολύ πιθανό να υπάρξει διαρροή στο αεροφυλάκιο, λόγω υπερχείλισης. Λύση: Ανοίγεις την πολύγωνη βίδα που έχει κάπου χαμηλά στο κάρτερ, αφαιρείς το παραπανίσιο λάδι και την ξαναβιδώνεις σφιχτά. Γρατζουνισμένος κύλινδρος Στην περίπτωση που έχει δημιουργηθεί γρατζουνιά (χαρακιά) στον κύλινδρο μέσα στον οποίο κινείται το πιστόνι κατά την συμπίεση του αέρα, τότε θα υπάρξει διαρροή λαδιού στην εξαγωγή της συμπίεσης. Μια τέτοια βλάβη θεωρείται αρκετά σοβαρή, καθώς εκτός από λάδι, αναπόφευκτα θα χάνει και αέρα, με αποτέλεσμα ο αεροσυμπιεστής να δουλεύει ασταμάτητα. Το κόστος της επισκευής μιας τέτοιας βλάβης είναι αρκετά υψηλό και ο χρόνος ζωής που απομένει στο μηχάνημα πολύ λίγος. Λύση: Αλλάζεις την κεφαλή (συμπιεστή). Πρόσεξε μόνο, όταν αγοράσεις την καινούγια, να ταιριάζουν οι τρύπες για τη βάση, η διάμετρος της τροχαλίας και κυρίως η ιπποδύναμη του ηλεκτροκινητήρα. Χαλασμένο- σπασμένο ελατήριο Κάθε πιστόνι περιέχει μεταλλικά ελάσματα (τα λέμε και ελατήρια) που στεγανοποιούν τον κυλίνδρο μέσα στον οποίο πραγματοποιείται η αναρρόφηση και συμπίεση του αέρα. Στην περίπτωση που το ελατήριο για κάποιο λόγο δεν στεγανοποιεί σωστά, είναι βέβαιο πως ο αεροσυμπιεστής δεν θα δουλεύει σωστά και ένα από τα προβλήματα που θα υπάρξουν είναι και η διαρροή λαδιού. Λύση: Αντικαθιστάς άμεσα το προβληματικό ελατήριο και άμα θες, μας το φέρνεις και μια βόλτα, να το ελέγξει ο τεχνικός μας για περαιτέρω βλάβες :)